Jafra_Kiss_Natalia

Mindenki lehet szép – Az alapoktól a luxus szépségápolásig

posted in: Szépségtanácsok | 0

Több mint tíz éve hallottam először a Jafráról egy barátnőmön keresztül, rá pár évre pedig megismertem magát Jafra arcát is. Merthogy szerintem mindenki úgy tekint Kiss Natáliára, mint az ismert luxuskozmetikum magyarországi nagykövetére, tyúkanyójára, és igen: arcára. Azért erőltetem ezt a címkét, mert ismerem Natit, aki nem titkolja egy pillanatig se a korát: idén lett kereken 50, és nagyon közelről nézve is fantasztikus, ahogy kinéz. Nem a korához képest, hanem amúgy is. Mindezt a hatást krémek segítségével érte el, de nyilván nagyban befolyásolta az eredményt a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel és a jóga is. No de nem akarok ennyire előreszaladni, előtte még más, hasonlóan izgalmas témákról is szó esett beszélgetésünk közben, amelyek mind összefüggenek a szépségápolással, különös tekintettel testünk legárulkodóbb részével: az arcunkkal.

Írta: Temesi Hilda

Mikor kerültél először kapcsolatba a Jafrával? Milyen út vezetett ahhoz, hogy mára már Veled azonosítjuk a márkát?

Egy miskolci termékbemutatón ismerkedtem meg a Jafra termékekkel 1993-ban, és engem elsőre meggyőzött. Megvettem az első szettemet, és mivel nekem bevált, elkezdtem ajánlgatni az ismerőseimnek is. Az akkori vezető megkért, hogy dolgozzak vele. Ebben az évben már olyan komoly forgalmat bonyolítottam, hogy felfigyeltek rám Németországból. Jött a felkérés, hogy az akkori kampánnyal egyidejűleg az ország egész területén toborozzunk fogyasztókat és forgalmazókat. Az ajánlat jó volt, elkezdtem csinálni. Olyan szuper segítőket találtam a feladat kivitelezéséhez, hogy hamar meghódítottuk Kelet-Magyarországot. Pedig ekkor még alig voltak jelen európai vagy nyugati cégek Magyarországon. A rendszerváltás után az elsők között jött be hazánkba a Jafra, mi voltunk az első posztkommunista ország, amit megpróbáltak, mondhatni, mi voltunk a tesztország. Akkoriban nem jellemezte olyan túlkínálat a piacot, mint ma. ’95-ben már Budapestre kellett költöznünk, hogy a fővárost és a nyugati régiót is bevehessük. Rá két évre azonban újabb vízválasztóhoz érkeztünk, az amerikai központ megváltoztatta az európai értékesítési stratégiáját. Az európai országok franchise rendszerű képviseletté alakultak át. Az akkori társam/ügyvezető ekkor kivált, mi viszont a férjemmel úgy döntöttünk, hogy folytatjuk, és belevágtunk a magyarországi képviseletbe és a saját cégünk lett a Jafra Magyarország. Azóta éppen két évtized telt el.

Ha egy diagramon kellene szemléltetni ennek az időszaknak a sikerességi görbéjét, nagy hullámokat látnánk rajta vagy egy töretlenül fölfelé ívelő pályát?

Töretlen fölfelének semmiképpen nem mondanám, mivel miután az átvétel megtörtént, egy rohamos zuhanás volt tapasztalható, ugyanis megszűnt az Amerikából jött marketing támogatás. Nagyon kemény próbatételeken kellett túljutnunk, de tudtam, hogy a termék jó, ezért nem is volt kérdés, hogy mindent megteszek annak érdekében, hogy működjön a rendszer.

Nagyon kellett hinned a Jafrában, hogy kitarts.

Igen, szerelem volt első látásra, mindig is sajátomnak éreztem. A sok év alatt pedig már gyerekemmé vált. Annyi mindent beletettem, hogy nem is csak hittem benne, hanem bíztam is, mint ahogy az ember a gyerekében bízik. Amikor meg látja, hogy valami nagyszerű dolog lesz belőle, akkor meg már azért ragaszkodik hozzá.

Arról van statisztika visszajelzés, hogy például a kozmetikusok hogyan viszonyulnak a Jafrához? Használják ők is a terméket vagy ez kuriózumnak számít egy szalonban?

Roppant szerencsésnek mondhatom magam, ugyanis igen, nemcsak, hogy dolgozom kozmetikusokkal, hanem ugyanazokkal a hölgyekkel működik a munkakapcsolat már több mint 20 éve, akikkel elkezdtem. Viszont lévén, hogy prémium kategóriáról van szó, nem a kabinetben használják, hanem elsősorban otthonra ajánlják vendégeiknek. Szám szerint úgy nagyjából 200-300 kozmetikus forgalmazza ma országos szinten a Jafra termékeket – természetesen változó aktivitással.

Azért ez egy szép szám, az pedig főleg ritkaságszámba menő dolog, hogy eredeti csapattal dolgozol, ahogy a húszonéve tartó márkahűség is extrémnek számít. Ehhez nyilván a kozmetikusoknak és a felhasználónak is hinnie kell a termékben.

Egyrészt ez valóban magának a márkának köszönhető, amiről tudják, hogy megbízható, folyamatosan fejlődő, fantasztikus, prémium minőséget nyújt, amiben mindig a legújabb hatóanyagokkal dolgoznak. A másik, ami legalább annyira fontos érv mellettünk, az értékesítési rendszerünk, ami a „törzsvásárlói klub” és a közvetlen értékesítők békés egymás mellett élésével működik. Nincs az a típusú hálózatépítés, ami sokakból negatív érzéseket vált ki. Mi senkit nem keresünk fel, hozzánk önkéntesen jönnek a vásárlók, a forgalmazók, és nem is mennek el! A vevőgondozásra, a vásárlói és forgalmazói motivációra nagy hangsúlyt fektetek. Marketing elvem a pull (húzni) és nem a push (nyomni) módszer. Azt vallom, a vásárló akarja a Jafrát megvenni, ne mi akarjuk eladni minden áron. Tehát, soha semmit nem erőltetünk, erőszakolunk rá senkire, nincsenek rendelési minimumok, kötelezettségek, stb. Talán ez a szelíd értékesítési elv az, amiért a vásárlóink hűségesek, viszont hátránya, hogy jóval lassabban terjed a márka Magyarországon, mintha erőszakosabbak lennénk.

Ha magamból indulok ki, azt gondolnám, hogy egy felhasználó számára azért mégiscsak elsődleges szempont a termék – jelen esetben mondjuk egy arckrém – hatékonysága.

Így van. Márpedig világszinten elsők között említhető a hatóanyag tartalmat és a technológiát tekintve a Jafra. Csak egy példa: mi a hialuront már 15-17 éve behoztuk, amit a többiek csupán néhány éve, ami még most is dübörög. Vagy mondhatnám az aranyat, amit szintén több mint tíz éve használhattak már a vásárlóink.

Jelenleg mi a nagy újdonság?

Most a peptidek a legújabb hatóanyagok. Nálunk már harmadik éve jelen van, a többieknél csak most kezd lassan bejönni Magyarországra. Ezzel mondhatni párhuzamosan még egy nagyon megy: az őssejt-terápia. Svájci almából kivont őssejtről van szó, ami a Pro termékcsaládban megtalálható. Fantasztikus tudományos eredmény, nekem nagy kedvencem. Olyan misztikus, megfoghatatlan, ami az őssejt-terápiára és a hatóanyag-koncentrátumokra épül, és talán egy picit hajaz a homeopátiára is. Érdekessége, hogy nem a krémben lévő hatóanyag mennyisége fejti ki a nagy változást az arcbőrön, hanem a hatóanyag által közvetített információ, amit a bőrsejtek átvesznek. Így a saját bőrsejtjeink önmaguktól kezdenek el megújulni. Az őssejt-terápiának ugye ez a lényege.

Ez tényleg újszerűen hangzik. Kifejtenéd nekem egy kicsit bővebben?

Ha nagyon le akarom egyszerűsíteni, akkor azt mondanám, hogy úgy képzeld el, hogy az őssejt azt mondja a te bőrsejtednek, hogy “gyere csak, megmutatom, hogy kell csinálni!”. Itt az a lényeg, hogy a saját bőröd önmagát meg tudja fiatalítani. Elindul benne egy önregeneráló folyamat az őssejt hatására. Olyan mintha egy fitneszedző mellé állna az eltunyult testnek és edzené minden nap. Az a test magától lesz erősebb, fittebb napról napra, de azért, mert mellette volt egy edző, aki megmondta neki, hogy mit kell csinálni. Az őssejt-terápia gyakorlatilag ehhez hasonlítható. Ez egy paradigmaváltás az arcápolásban. Ezidáig ugyebár azon volt a hangsúly, hogy mit adunk a bőrre, milyen mennyiséget viszünk fel rá, és hogy minél több hatóanyagot felszívassunk a bőrrel, lejuttassuk a kötőszövetbe, a hámszövetbe. A sok hatóanyagból táplálkozik a bőr az igényeinek megfelelően. Az őssejt-terápia óriási nagy változást hozott a bőrápolásba – mind a felhasználás elvét és módját illetően – a krémből kevés kell, ami gyakorlatilag nem is krém, hanem zselé, olyan, szinte mintha nem is kennél fel semmit az arcodra. Ezért a zsíros bőrűek is imádják, mert a zsíros bőrnek is megoldja a problémáit.

 

A teljes cikket ide kattintva olvashatod végig.

Forrás: https://afuzet.hu/mindenki-lehet-szep-az-alapoktol-a-luxus-szepsegapolasig-interju-kiss-nataliaval/